onsdag 13. mai 2009

Praksisstedet............

Heisann sveisann!








Ja, da er vi på praksis stedet igjen.

Like mye spennende og morro som sist. Dette er jo da kjempe fra. Jeg liker arbeidsplassen og utfordringene jeg får den tid her og der.

Her jobber jeg,koser meg, lærer meg og jobber med målene i Prosjekt Til Fordypning.

Det er mye på engang men faktisk så trives jeg og lærer i samme slenget. Sånn vil vi ha det.

Vi har jo en god del med mål når vi kommer til PTF. Bla. være god rollemodell og være en kreativ barn og ungdomsarbeider.


Jeg jobber forskjellig til enhver tid. Noen ganger er jeg å løser konflikter mens andre ganger er jeg å leker med barna selv. Barn liker at de voksne er engasjerte og vil være med dem å leke. De konfliktene jeg har prøvd å løse har ikke vært innmari vansklige men det er en del av utfordringene. Dette er da en slags interesse konflikt. Jo mer leker det finnes på SFO/skole/barnehage så blir det bare mere interesse konflikter. Dette kommer da av at de vil ha den leke for seg selv eller at flere vil ha samme leke i samme tid. Når jeg kommer inn i bildet så prøver jeg å løse disse interesse konfliktene ved å få dem til å samarbeide, leke sammen og vente på tur. Dette er jo en viktig fase for disse barna å lære seg å samarbeide og vente på tur. Så jeg klarer jo da nesten alltid å komme på idee'r.

Heldigvis så har jeg fagarbeidere som kan veilede meg om jeg er i vansker og trenger hjelp.


1 kommentar:

Anne Marit sa...

En fin beskrivelse og at du må hjelpe i disse konfliktene er nok noen ganger nødvendig. int å se at du bruker begrepet interessekonflikt - det er viktig å skille på typen konflikter.